struktur sökes

Åh herre min gud. Jag har verkligen inte tid att sitta här och blogg men jag måste rensa hjärnan. Skriva ned allt i små kolumner vore bäst men jag klarar det inte riktigt nu.

Förra veckan var en jobbvecka. Jag tänkte, andades och rörde mig i jobbtankar. Det var underligt att vara tillbaka efter nästan 10 månader. Många kramades och blev (glatt?) överraskade att se mig. A, som är en av mina favoriter började med att berätta att det där med genus kunde allt bli lite för mycket. Det har jag tänkt på varje dag sedan dess och blir uppriktigt ledsen. Resten kommenterade att jag har långt hår och frågade mest om Peter. Inte H. då, men det är för att hon vill ligga med Peter.

Har trots jobbhetsen hunnit umgås med mami en del och med Johanna. Johanna heter fortfarande vim i min telefonbok och jag har så svårt att bestämma mig för hur jag ska tilltala henne. Hur som helst var vi på restaurang och jag älskar att hänga med henne. Det var toppen.

Blondinbella har klurat ut det här med kvinnoförtryck förresten. Det är inte männen det är fel på, eftersom det inte existerar män som inte släpper fram kvinnor. Tacka vet jag Nour El Refai som på kvinnodagen bangade på något fånigt komiker jippo för att istället säga det som det är på Bangs stödfest. Det var en underbar tillställning och ändrade hela min vecka. Tur är väl det.

Idag börjar nya kursen i skolan, jag är nervös. Vi har en bok och några texter att läsa tills imorgon. Jag har även v-daymöte ikväll och morgondagen är fullproppad med göromål



Vaknade av att Daisy kräktes ned vårt rum i går natt. Stackarn hade ätit en tandpetare och tio kilo gräs. Oklart varför hon kräktes men jag kan gissa att tandpetare inte ingår i rekommenderad föda för en hund.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Vilken otroligt fin bild på Daisy.



Angående blondinbella. Jag slutade läsa efter det här:



"Feminismen i dag lär unga tjejer att män får högre lön, att kvinnan ska stanna hemma med sjukt barn, att killar är bråkiga och stökiga i klassrummet och tjejer är tysta och söta. Att unga uppfattar vårt samhälle så här är för att någon har sagt åt oss att det är så här det går till, och det ansvaret bär feminismen, enligt mig."



Det påminner mig om när en person var jättedum.

2009-03-09 @ 16:45:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0