lärdom.

I högstadiet lärde min klasskamrat hur man gör saker roligare. Öl, heter svaret. Då jag sa något tråkigt till exempel "gå i skolan" svarade han "gå i skolan med öl" och sken upp.Det funkar med allt:  "skruva ikeamöbler med öl", "rulla en sten uppför en backe i all evighet med öl" osv. Han tyckte verkligen att han kommit på något stort. Gå i skolan med öl-idén realiserades också av parallellklassen men det var väl inte helt lyckat.

Jag brukar dock använda principen "naken". Alltså "städa naken" "rulla en sten uppför en backe i all evighet naken" etc. Sjukt  mycket roligare. Nu pluggar jag naken, något jag lärt mig av en av värmlänningarna.

Jag höll på att skriva gå till tandläkaren naken, men det är inte så himla käckt när det är såhär kallt. Man kan ju få frostskador. Det gick iaf bra hos tandläkaren och jag hade kläder på mig. En liten lagning fick jag men hon sa att jag sköter mina tänder fint! tjo!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0