for whom it may concern

Förtydligande; Jag anser inte att lärare kan eller bör predika vilken politisk åsikt som helst. Men faktum är att det talas mycket OM politik och religion i skolan, vi får lära oss hur världen ser ut och varför kapitalismen är livsnödvändig, som ett exempel. Det måste finnas många föräldrar som inte håller med om allt som sägs.

Sjävklart kan inte heller sexualundervisningen se ut hur som helst (har hört talas om lärare som sätter på en porrfilm i klassrummet och sen inte diskuterar den något alls efteråt.) Men att lärare HELT ska förbjudas att tala om sex med eleverna och samhället ska förutsätta att alla föräldrar är kapabla att ge sina barn den undervisning de behöver är helt fel, enligt mig. Porier från Svd hade mer eller mindre det ställningstagandet. Fosterutveckling kan man prata om, men det är allt!


Jag håller på att bli friskare. just you wait! nog ska jag till göteborg ändå.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0