jaha, då kom den då.

Förkylningen alltså. Som ett brev på posten dök den upp och har hållt mig vaken i natt. Upp och snyta sig och orolig sömn. Jag blir vansinnig, men tackar min lyckliga stjärna att jag är ledig idag från jobbet. Dock ska jag pallra mig till sjukgymnasten vilket i sig inte är så jobbigt men det oroar mig att jag ska snörvla och hela väntrummet kolla argt på mig.

Ikväll spelar Lars Demian på 44an men jag ska inte dit. Det är inte planen i alla fall. Egentligen tänkte jag försöka gå ut en sväng i morgon då det är lill-lördag och allt men det blir nog soffan och en kopp té i förhoppning att bli frisk någon gång.



Jag har en arbetskamrat som knappt kan öppna munnen innan jag måste kväva impulsen att ställa mig och skrika "DU ÄR INTE MIN MAMMA!". Det är sjukt jobbigt och alla psykologer med huvudet på skaft hade nog haft mycket att säga. Dock liknar hon inte min mamma utan bara en opåkallad auktoritetsfigur. Med tanke på att hon är min kollega och inte min överordnade blir jag vansinnig av den där tonen som antyder att hon står över mig.

Två saker är roligt med jobbet just nu. En är en heldagsutbildning i psykisk ohälsa hos äldre, en välbehövd utbildning och vi får fika och lunch :D. Det andra är någon äldremässa i gloden där mitt företag ska vara representerat så jag ska stå och charma folk så de vill bli kunder hos vårt företag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0