läkares helande inverkan.

varför är det så att just den dagen man ska till doktorn verkar man lite piggare och framstår som en simulant? Ska jag tala för den äldre generationen (som jag jobbar med, ja) så gör de flesta allt för att verka pigga och fräscha inför auktoriteter (läkare, biståndsbedömmare och liknande) vilket är sjukt olämpligt. Hade de struntat i att låtsas att allt är superduper hade de nog fått bättre hjälp. Men för vissa är stolthet viktigt. För mig är det bara min kropp som trilskas så mina symptom får ett uppehåll på ett par timmar eller en dag. Särskillt irriterande är det när jag har eksem och sånt som liksom försvinner när läkaren ska bota mig och sen kommer tillbaka med besked. Lurigt den där naturen...

Annars är jag fortfarande sjuk, och är smärtsamt medveten om att det snart är två veckor sen jag blev sjuk. Jag har iaf skickat in ansökan till RFSU och ser fram emot november.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0