lol

kul är när tanja länkar till cosmo där de skriver saker som "Var possessiv utan att vara psykopat." på temat hur man behåller sin man. Kvaliteten på dyl. artiklar blir liksom ännu bättre när det är uppenbart att de är skrivna för engleskspråkiga cosmo och översatta. Samt att många punkter är skrivna i jagform typ "mitt ex berättade nio bra saker jag hade gjort för sina föräldrar". Där snackar vi allmängiltigt.


Idag är det skola och om inte läraren shapar upp sig lite tror jag många kommer ledsna. Kul att ha börjat med grammatiken iaf, jag tycker det är spännande. Men av någon anledning är jag så slapp med pluggandet att det är skamligt.  


Sen så länkade tanja också till Slitz, vilket gjorde att jag blev sittande alldeles för länge med hakan nere vid knäna. Ja, alltså jag läser den ju bara för artiklarna. höhö. Skämt åsido har jag alltid trott att det finns en gräns för hur dum det är lagligt att bli. Här är slitz sexexperter:

"Tjena tjejer! Min flickvän har absolut inga bröst alls, hon ser ut som en tolvårig pojke på överkroppen. Jag skulle gärna se att hon fixade silikonimplantat, dels för att jag skulle gilla det och dels för att jag tror att hon skulle bli mer bekväm med sin kropp ifall hon faktiskt hade bröst. Min fråga till er är om hon kommer bli arg ifall jag säger detta till henne och om det finns någon risk att jag till och med spär på hennes komplex?
Oslo-Björn, 20 år

Camilla:
– Att förstora brösten är absolut ingen stor sak idag, och om du nu vet säkert att hon har komplex för det så är det klart att hon ska förstora brösten.
Elisabeth: – Ingen tjej tackar nej till lite större boobies, förutsatt att man inte är en hårig feminist och lever kvar med 70-talets normer. Ärligt talat, är det någon som tar skada av det?
Angelica: – Det bästa du kan göra är att du skramlar ihop pengarna och ger henne en bröstförstoring, gör det till en överraskning. Tar hon illa upp är det hennes sak, allt du försöker göra är ju att  få henne att känna sig mer bekväm i sin kropp. "


(konstpaus för att överväga om det är för dumt för att argumentera emot)


Ja, ja, uppenbarligen behöver jag inte peka ut varför påståenden som "ingen tjej tackar nej till lite större boobies" bara är sant i slitzvärlden. Skola om någon timme och jag längtar innerligt. Mest längtar jag tills ikväll då det är desperate housewives och mina kärleksideal kommer krocka. Ett inferno är det minsta man kan säga, länge sen jag såg tv-serier på tv men i slutet av förra säsongen kom jag att engagera mig. Kanske borde dricka ett glas vin i morgonrock för att understryka att jag är vuxen och gör vad jag vill. På det temat berättade mikael något kul; Han hade en kollega på ett gammalt jobb som åt en tallrik full med sprutgrädde och saftkoncentrat till lunch. Mmm, plötsligt verkar vin på en jobbkväll inte så galet va?

Kommentarer
Postat av: Anders

wtf.

2009-10-06 @ 17:34:58
URL: http://andersholmstrom.se
Postat av: Jessica

Jag blev lite nyfiken på om Cosmos läsare ens förstår ordet possesiv?

2009-10-07 @ 09:12:28
URL: http://www.redbanner.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0