bantning, vår tidsfolksjukdom


Ska man tro löpsedlarna så dog en tv-profil nyligen av spriten och bantningen. Det ska vara hans sambo som uttalat sig och jag hoppas att det inte är hittepå. Faktum är att då han gått ned enormt mycket i vikt på kort tid var det det första jag tänkte. Jag förutsatte att hjärtat pajat av bantningen. Bantning är motsägelsefullt nog farligare än övervikt vid många tillfällen. Bukfetma (som män oftast får) ska tydligen vara farligare än om man är lite mer jämt överviktig, men hur somhelst.

Magdalena ribbing är förresten  riktigt sund ibland. Även om det går till överdrift tror jag många skulle behöva lära sig lite hyfs. Hyfs är inte automatiskt fel, bara problematiskt när det blir en klassmarkör. Såhär säger hon i alla fall till någon som onekligen behöver läxas upp. Jag önskar också att det vore ett skämt.

Ang. spriten så gjorde någon i min närhet en mycket underlig analys av alkohol och mänskligt beteende som jag inte tror jag ska återge här utan tillstånd.

Kommentarer
Postat av: roland

-Jag gillar inte sprit

-Nej, vem fan gillar inte sprit?

2009-09-30 @ 16:41:47
Postat av: liv

Det var en bra poäng. jag har tittat på halva spader madame idag, sen somnade jag. början var bäst!

2009-09-30 @ 17:59:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0