Det finns inte mycket som inte tanja säger bättre.

Såklart har Tanja Suhinina skrivit briljanta texter om ragnar, malin wollin, om evolution, biologism och heterosex (sistnämnda en hel massa faktiskt). Det här tycker jag knyter an till vad som diskuterats hemma i kollektivet den här dagen. När jag skrivit klart min polemik till kusin och han klurat ett tag satt vi vid köksbordet alla tre och försökte reda ut begreppen. Begreppen är luriga, det är mitt grundantagande som jag inte ansåg att A. var med på. När vi pratade blev det lite tydligare. Men iaf, tanja! Hon sätter fingret på heterosexproblematiken :
"För precis som jag aldrig fattat "sex kommer ju va värdelöst om det inte är spännande" har jag aldrig förstått "spänningen kommer försvinna om könsrollerna utsuddas". Det finns säkert en filosofisk term för logiken i "det kommer sluta vara spännande om man tar bort förhandskända roller, mallar och scenarion", men jag är inte bekant med begreppet. Så jag tycker mest det verkar ogenomtänkt."
Ord och inga visor hörrni! Vad jag alltid återkommer till är folks rädsla för att förstöra sitt sexliv för alltid om de skulle kommunicera kring eller analysera det. Vad är uppe med det? Det är som en skör snöflinga i folks varma händer. Men skillnaden är att sex försvinner verkligen inte även om man analyserar det, funderar kring konsekvenser och makt. Det finns kvar och kan vara hur bra som helst, det handlar bara om att våga vara en aktör och inte bara följa givna roller.


Min rygg är förresten inte att leka med, jag är så trött på att vara trasig. Fick som sagt ställa in sjukgymnastiken imorgon fast jag skulle få använda maskiner och allt. Peter säger att jag är kär i min sjukgymnast. Imorgon ska jag nog blogga om kärlek, om jag är hemma sjuk fortfarande.

Kommentarer
Postat av: Tanja

Hej!

Ibland finns det dagar då man vaknar och inte kan svälja på grund av en förkylning som man fick direkt efter sin kanskesvininfluensa, och man inser att man måste jobba med en grej man helt glömt att man skulle göra, och man har sån dansabstinens att det finns inte men har inte kunnat dansa på veckor på grund av alla sjukdomar man går genom... och så egogooglar man (eller kollar besökarstatistiken då) och ens dag är fett gjord =D

Tack!

2009-09-15 @ 10:08:55
URL: http://ablativ.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0