tack för det, sjukgymnasten.

Idag var jag hos min nya sjukgymnast (inte så att jag har någon gammal, men hon är ny så tillvida att jag ska fortsätta gå till henne) som var helt fantastisk. Jag har fått hemläxa och fått höra att jag är helt sjukt stum i ryggen. Det är spännande, då hittar jag alltså inte bara på. Jag fattar inte vad mitt problem är men ett alternativ är att jag inte har tillräckligt med muskler för att göra något annat än att ligga på rygg.

Jag är sådär blek och hängig igen. Det måste vara höst.

Har pluggat på biblioteket i den tysta läsesalen. Jag är orolig att det ska låta för högt när jag dricker ur min vattenflaska eller byter sida, sen kommer en arrogant jävel in och det första som händer är givetvis att hans mobil ringer. han pratar flera minuter innan han går ut ur salen.
"ja hallå? ... ja, jag tänkte just ringa dig... mmm... nä jag är på biblioteket, i tysta läsesalen" (Här tror jag, mot bättre vetande att han ska avsluta samtalet av just den anledningen men nej)
"Jaha, är du hos xx... men du, den här rabattkupongen du gav mig, den gäller bara på damkläder..."
Sen fortsatte han en stund. I huddinges bibliotek är läsesalen väldigt liten och det var förmodligen två steg till dörren för honom. Vad är det som gör att människor inte förstår att man går ut först och svarar sen? Alternativt klickar bort, går ut, ringer upp. hyfs. hur svårt ska det vara egentligen?

Jan Einarssons språksociologi som vi ska läsa tre kapitel ur till föreläsningen i morgon är helt fantastiska. Hans politiska poänger är klockrena och det slår mig att det jag läser nu inte är så långt ifrån genusvetenskapen som man hade kunnat tro. För att citera något helt taget ur sitt sammanhang så älskar jag följande:

1. Alla är lika.
2. Somliga är mer lika än andra.
3.Alla är unika.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0