Manliga män på festival.

Det började med att min värsta fiende skulle spela, det fick jag reda på när jag redan hoppat av i borlänge så det var inte mer med det. Som tur var avlöpte detta odramatiskt då jag inte såg till honom. Första kvällen spelade även Thomas "hustrumisshandlaren" DiLeva. Så sjukt ocharmigt att människor tillber honom tills hans ego håller på att explodera. Han får alltså det här utrymmet? Borde han inte kännas mindre fräsh med kunskaperna om hans brottsregister?

Sen råkade människor helt utan koppling till varandra och av en ren slump börja berätta om våldtäkter, självmord och elände på festivalen vilket gjorde att jag spenderade en halv dag i en väldigt konstig sinnesstämning undrandes varför jag egentligen var på festivalen. Peace & Love som koncent känns lätt som en illusion när man jobbar med att upprätta hålla fasaden för besökarna.

Mot slutet av festivalen hade jag i vanlig ordning lite sjå med en full besökare, inte den charmigaste som vandrat på denna jord men han ville bara se sin spelning (man med gitarr, jag vet inte så noga). Lite problem med hans band gjorde att vi fick uppsöka tältet som delade ut band och prata med funktionärerna där. besökaren var full och högljudd men vi försökte komma fram till problemet. DÅ, kamrater, DÅ stiger en funktionär som stod en bit bort in och deklarerar att "Om du inte är trevlig får du ingen hjälp". Vilket inte är särskilt sant eftersom även de otrevliga betalar för att vara på festivalen. Besökaren skriker något argt och den här funktionären föreslår att de ska "ta det utanför". Alltså får jag brotta bort full funktionär medans idiotfunktionärens kvinnliga kollegor får avlägsna honom. Vi tar det igen: Två fullt kompetenta funktionärer, utan penis, hjälper oss till rätta. Idioten kommer och försöker ta över med sin penis. Jag skäller ut idioten när han vill slåss med besökare, men han tycker ändå det är hans rättighet.

Det var nog det som var droppen som fick patriarkatet att rinna över. Sen porlade det liksom ned över festivalen.

Kommentarer
Postat av: Ulrik

Usch, fy fan för DiLeva! Jag gillade honom förr men nu tål jag inte karln, efter att han dömdes för misshandeln. Har du någon aning om vad han fick för straff? Är han fri nu?

2010-07-12 @ 13:05:42
Postat av: Erik

Han har inte dömts för någonting. Vad är det för brottsregister du hänvisar till? Eller är det skvallret på flashback som du misstagit för sanning?

2010-08-15 @ 22:33:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0