var e brudarna?!

Det första jag tänkte när jag väl tittade på arvikafestivalens program (jag tänkte ju aldrig åka och har inga förväntningar på spelningarna) var just ovanstående. De bokade mansrock i olika tappningar. Robyn och Regina Spektor är förvisso stora namn, men sen då? Jag var förbluffad. Nu har festivalen själva också kommit på detta

LÄNK

och om de fortfarande finns 2011 ser jag fram emot en superkvoterad bokning. Ni med? Jag ska även maila och fråga om gagen, jag lovar!

Tilläggas ska att jag åker till arvikafestivalen för att hålla feministiskt självförsvar och inget annat. Jag tycker den festivalen gjort allt för många fel på sistone.

Kommentarer
Postat av: Sanna

Mmm håller me dej.. finns så många bra tjej artister där ute o hultsfred gick i konkurs i år om inte arvika vill råka ut för samma sak får dem anpassa sej!



Tror d kommer dra mycke mer folk om dem ser till o hålla festivalen jämnställd =) Jag kommer då åka iaf...

2010-07-13 @ 08:44:00
Postat av: KL

"Bra" är ju ett ytterst subjektivt uttryck? Men i popular demand så ligger nog tjejbandet väldigt lågt på festival kan jag tänka mig.



Vad är mest eftertraktat på festival, ett bra rock/metal-band eller en kvinnlig singer/songwriter med ackegurka? Vad har vi för andra alternativ? Möjligen om de bara bokar två stora band och det ena är Sahara Hotnights.



De facto så spelar ju fler killar än tjejer musik, i alla former, så det är väl inte alls märkligt att det bokas fler killband? Hur många tjejer är det t.ex. som verkligen lägger ner sin själ i band och sliter runt med stärkare och trumset i lånade obesiktigade combibussar från åldern 15 till 25. Ytterst få i förhållande till antalet killar.



Min slutsats: Arvika kommer kanske inte gå omkull första året men om de fortsätter att göra krystade bokningar för att vara PK så kommer de garanterat dö ut.

2010-07-13 @ 12:57:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0