Semester.

4 månader på sluten ungdomsvård är inte ett straff. Det är inte ens rehabilitering. Det är semester. Det är ett skämt.
Jag försöker att inte ägna för mycket tid åt reportaget från bjästa, men kan knappt låta bli. Lite synd är att en kille i klassen faktiskt hette Oskar och fick fly byn för att rädda sig från de som inte förstår konceptet fingerade namn. Men å andra sidan var han en av dem som stod i kyrkan och applåderade och kramades med våldtäktsmannen så en pytteliten del av mig tänker att nu får han uppleva hur det är att leva i semiexil som linnea. I'm just saying.
I övrigt tycker jag all hämndlystenhet är obehaglig och framförallt inte konstruktiv. Däremot blev jag lite glad när jag hittade adress och telefon till killens mamma. Jag undrar vad som rört sig i hennes huvud men kan inte hitta en enda okej förklaring. Hon och killens bror har enligt utsago fört hätska kampaner på alla forum som finns. Jag tyckte det var rätt övertygande att det var hon som filmat från kyrkan. Varandes den vuxna av de två känner jag mig rätt matt av att tänka på henne. Men jag ska skriva ett brev. TRO MIG, jag ska skriva ett brev.

HÄR är lite mer info. mycket intressant och välskrivet. Dock tycks insikten att kvinnan inte har alla hästar hemma bli desto tydligare och formuleringen av brevet svårare. Tur att man har tid. Här är förresten en skärmdump på vad som sägs vara en trevlig ordväxling mellan den ömma modern i fråga och någon skeptiker.




Bildtext överflödig.

Nekrologen blev färdig och så är också jag. Snart ska dygnsrytmen tillbaka och jag känner mig stressad till ryggmärgen av att tänka på alla måsten igen. Ska det vara så att jag inte klarar minsta lilla utan att varva upp igen?

Nu är klockan 00:24 och jag har inte lagt mig. Det finns 520 sidor på fb om fallet från uppdrag granskning. Där finns ytterligare ett gäng med länkar till både det ena och det andra. storebror med bloggen har tillexempel en fanpage på facebook med ca 500 medlemmar då han gör hiphopkarriär. Allt är som en seg gegga som min hjärna inte kan stänga av. Men katten kom just och sa till, nu är det nog.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0