mer sexualfientlig reklam!

Alltså, det sägs ju att sex säljer. En himla massa reklam bygger på detta. Ett av de senaste påhitten måste vara rumpreklamen för skor. Jaha, hur tänkte ni där? Men plötsligt dyker det upp en massa sexualfientlig reklam som sticker i mina ögon. Är detta en motreaktion mot att sex säljer? Jag är övertygad att vi är inne i en nyviktoriansk tid där kända kvinnor pratar om celibat och oskuld som statusmarkörer. Jag tror dessutom att det kommer bli värre på den fronten.

NU LÄNKAR JAG till en blogg som är lite osaklig, men fokusera på bilden är ni snälla. Är det inte det här som är hederskultur? Hur patriarkatet/familjen ska kontrollera "sina" kvinnors sexualitet för att upprätthålla sin heder. Att alla kvinnor är någons dotter gör reklamen ännu mer obehaglig. Jag förstår att få trettioåringar dricker langad sprit men ändå. Argumentet är fasansfullt dåligt. Tacka vet jag alkoholkommittén och festmetoden, där snackar vi bra information om alkohol.

ps. jag tittade igen på "legat för mycket" bilden och försökte föreställa mig en tjej med samma min på den. Gör det ni också vettja, det är nyttigt. ds.

Kommentarer
Postat av: Nicholas Bourbaki

Vad är rumpreklamen? Kunde du inte lägga in en bild?

http://derdritteblog.blogspot.com/2009/07/var-ar-jag.html

Sist jag var där stod det fortfarande "Centalgrillen". Kunde inte du bli korrekturläsare?

2010-05-17 @ 21:35:56
URL: http://derdritteblog.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0